بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر

بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر

رویكرد شناختی و روانی شناسی امروزه مورد توجه بسیار قرار گرفته است وبیشتر از هر رویكرد دیگری مورد تجربه واقع می شود
دسته بندی روان شناسی
بازدید ها 19
فرمت فایل docx
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107

بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر

فروشنده فایل

کد کاربری 3069

کاربر

بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر


رویكرد شناختی و روانی شناسی امروزه مورد توجه بسیار قرار گرفته است وبیشتر از هر رویكرد دیگری مورد تجربه واقع می شود.

رویكرد شناختی معتقد است كه ریشه رفتارهای انسان در نوع تفكر و نگرش وطرز تلقی می گوید:

‌«نخستین اصل شناخت گرایی است كه حال انسان نتیجه شناخت ها و تفكرات اوست.» با استفاده از تئوری ABC درمان شناختی- رفتاری پیشرفت بسیار زیادی از دهه 1970 تاكنون داشته است و اكنون یكی از رایجترین اشكال درمان روان شناختی است (الیس، 1991،ص2) عبارت زیر نیز توضیحی از این موضوع توسط الیس است. «در سالهای اخیر روان درمانیهائی كه گرایش شناختی دارند. نه فقط به دلیل پژوهش هایی كه اثر بخشی آن را تأئید كرده اند، بلكه به دلیل شهرت عامی كه یافته اند، موفقیت زیادی داشته اند و سهولت گرایش شناختی در درمان مستقیم باعث شده است كه این شیوه نسبت به سایر شیوه ها مطبوعتر و كمتر تهدید كننده باشد. (الیس، 1989، ص3)

صدها مطالعه در تحقیقی كنترل شده نشان داده اند كه RET و CBT مقایسه با سایر روش های روان درمانی به طور معنی دارتری به مراجعان كمك كرده اند تا كمتر پریشان باشند.

فهرست مطالب:

فصل اول:

مقدمه

2

بیان مسئله

5

سوال تحقیق

7

ضرورت تحقیق

7

اهداف پژوهش

8

فرضیه

8

تعریف عملیاتی واژه ها

8

واژه ها

فصل دوم

زمینه مسئله

11

تعریف روان درمانی

15

اهداف روان درمانی

17

درجات روانی درمانی

18

روش های روان درمانی

20

بیماری روانی از نظر فروید

21

فرضیه ها و مفاهیم بنیادی روانكاوی

22

تعریف روانكاوی

23

هدف روانكاوی و روان درمانی تحلیل

24

هدف روان درمانی تحلیل گر1

24

انسان از دیدگاه مكتب رفتار گرائی

25

فرضیه های رفتارگرای

25

بیماری روای از دیدگاه مكتب یادگیری

21

رفتاردرمانی

6

تكنیك های رفتاردرمانی

27

رفتار درمانی شناختی

28

انسان ازدیدگاه روان شناسی انسان گرایی

28

اصول و فرضیه های روانشناسی انسان گرایی

29

روان شناسی شناختی

33

فرضیات شناخت درمانی

34

انسان در نظریه شناختی

36

بیماری روانی در نظریه شناختی

36

اهداف روان درمانی شناختی

37

روش و شیوه شناخت درمانی

37

نقش درمانگر درنظریه شناختی

38

فنون و اجزا شناخت درمانی

39

محدودیت های شناخت درمانی

40

نظریه درمانی عقلانی عاطفی (الیس)

40

مفاهیم بنیادی نظریه الیس

42

نظریه شخصیت الیس

43

اضطراب و بیماری روانی در نظریه عقلانی و عاطفی

45

تفكرات غیر منطقی

47

روان درمانی در نظریه عقلانی عاطفی

50

فرایند درمانی

52

نقش درمانگر

53

اضطراب

64

سطوح اضطراب

66

خلاصه

67

مبانی نظری اضطراب

68

نظریه های یادگیری

69

نظریه های اصالت وجودی

71

نظریه های شناختی

72

نظریه های زیست شناختی

74

عوامل اضطراب و تنیدگی

74

پاسخ های سیستم ایمنی

78

پاسخ های شناختی به اضطراب

80

دو مورد از تحقیق انجام شده در زمینه این پژوهش

81

فصل سوم

روش تحقیق

84

جامعه آماری

85

متغیرهای پژوهشی

85

فرضیات مربوط به كنترل متغیرها

86

ابزار تحقیق

87

روش های آماری

90

محدودیت های روش ها و چگونگی تاثیر آن بر تحقیق

91

فصل چهارم و پنجم

تجزیه و تحلیل داده ها

93

فرضیه

93

خلاصه

99

منابع و مأخذ

102

مقاله در مورد بررسي رابطه بين باورهاي غير منطقي و ميزان …

بررسي. رابطه بين باورهاي غير منطقي و ميزان اضطراب در دانشجويان پسر و دختر. مقدمه: رويكرد شناختي و رواني شناسي امروزه مورد توجه بسيار قرار گرفته است وبيشتر از هر رويكرد ديگري مورد تجربه واقع مي شود. رويكرد شناختي معتقد است كه ريشه رفتارهاي انسان در نوع تفكر و نگرش وطرز تلقي مي گويد: «نخستين اصل شناخت گرايي …

تحقیق بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب …

از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی تحقیق بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. تحقیق بررسی …

پایان نامه بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان …

رویکرد شناختی و روانی شناسی امروزه مورد توجه بسیار قرار گرفته است وبیشتر از هر رویکرد دیگری مورد تجربه واقع می شود (ای وی، ای وی و مورگان 1993، ص258) رویکرد شناختی معتقد است که ریشه رفتارهای انسان در.

بررسی رابطه میان باورهای غیر منطقی با استرس ،افسردگی در …

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین باورهای غیرمنطقی با استرس، اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان شهر ملایر بود. … برای بررسی باورهای غیرمنطقی این گروه از دانش آموزان از پرسشنامه باورهای غیر منطقی جونز(IBT) استفاده گردید و برای بررسی میزان استرس، اضطراب وافسردگی از آزمونDASS-21 استفاده …

دانلود مقاله : بررسي رابطه بين باورهاي غير منطقي و ميزان …

۲۵ مهر ۱۳۹۶ – دانلود مقاله : بررسي رابطه بين باورهاي غير منطقي و ميزان اضطراب در دانشجويان پسر و دختر – غنی فایل.

بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در …

این پژوهش تحت عنوان رابطه تفکرات یا باورهای غیر منطقی و اضطراب در دانشجویان پسر و دختر متاهل و مجرد می باشد هدف کلی این تحقیق نشان دادن اهمیت تفکرات غیر…

رابطه باورهای غیر منطقی ، منبع مهارگری با نگرش به بزهکاری …

توسط کریمی – ‏2016
هدف این پژوهش بررسی رابطه باورهای غیر منطقی، منبع مهارگری و نگرش به بزهکاری در دانش آموزان دبیرستانی است. … نتایج نشان داد بین باورهای غیرمنطقی و منبع مهارگری بیرونی با گرایش مثبت به بزهکاری رابطه مثبت معنادار وجود دارد (p …. بر باورهاي غيرمنطقي تيپ شخصيتي A، با استفاده از ابزارهاي مناسب اندازه‌گيري، استرس زندگي و ميزان خشم آزمودني‌ها را در 138 دانشجو اندازه‌گيري كردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *