مبانی نظری بازی، اسباب بازی، کودک

مبانی نظری بازی، اسباب بازی، کودک

مبانی نظری بازی، اسباب بازی، کودک
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 9
فرمت فایل docx
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

مبانی نظری بازی، اسباب بازی، کودک

فروشنده فایل

کد کاربری 3349

کاربر

مبانی نظری بازی، اسباب بازی، کودک


توضیحات: 29 صفحه فارسی (word)

با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه

خلاصه ای از کار:

– تعریف بازی

برای بازی تعاریف متعدّدی بیان شده است. می‌توان معتبرترین‌ تعریف را به این صورت مطرح کرد؛بازی عبارتست از:«فعالیتی‌ که بدون وجود نیروی خارجی(زور و اجبار) و کاملا اختیاری و بدون هدف و منظور خاصّی انجام می‌گیرد،به‌طوری که انجام آن‌ سبب آرامش و لذت گردد». بازی با کار تفاوت زیادی ندارد.تنها اختلافی که می‌توان بین آن دو دانست، در انگیزهء انجام فعالیّت‌ می‌باشد.اگر فعالیتی به منظور رسیدن به هدفی خاص و معیّن دنبال‌ شود،آن را کار می‌نامند.ولی اگر هدف صرفا لذت و خوشی باشد آن فعالیت را بازی می‌نامند. بنابراین،بازی برای کودکان طبق‌ تعریفی دیگر،«یک راه میان بر برای دسترسی به مسائل دنیاست.» و به قول برخی دیگر از محققان«بازی عبارتست از ابراز خود،بدون ترس.» بازی جزو طبیعت کودکان بوده و در حکم یک نیاز غریزی مثل‌ آب و غذا می‌باشد (کوپر و مکی، 1998).

…………..

– ارزشهای بازی

1- ارزش جسمانی

کودک در بازی جست‌وخیز می‌کند،از پله‌ها بالا و پایین‌ می‌رود،خم و راست می‌شود،اسباب و وسایل بازی خود را جابجا می‌کند.در تمام این حالات از عضلات و اندامهای مختلف کمک‌ می‌گیرد.این اعمال سبب تقویت عضلات می‌گردد.

بازی مکانیزمهای داخلی بدن مانند گردش خون،تنفّس، اعصاب،هضم و جذب و دفع را تنظیم می‌کند.رویهم رفته بازی‌ موجب تقویت جسمانی کودک می‌گردد (بوهایمد و همکاران، 2009).

……………..

– عوامل مؤثر در بازی

1- سن

روشن است که کودک در هر سنی بازی خاصی را می‌پسندد. نوزاد بیشتر دست و پا زدن را دوست دارد. وقتی بزرگتر شد، از اینکه چشمانش را با دست ببندند و با او دالی بازی کنند، لذّت‌ می‌برد. قبل از ورود به مدرسه معمولا بازیهای کودکان بیشتر حالت انفرادی دارد و اگر بازی گروهی انجام شود، بنا به نظر پیاژه‌ حالت موازی یا «پارالل»دارد. کودکان چهار تا هفت ساله در یک محل جمع می‌شوند. ولی هر کدام برای خود بازی می‌کنند. اگر یکی از آنها را از جمع خارج‌ کنید، مخالفت کرده و گریه می‌کند ولی هیچ‌کدام حاضر به انجام‌ یک بازی گروهی و مشترک نیستند (گویینوپ و همکاران، 1995).

………….

– طبقه‌بندی و سیر بازی

دانشمندان بازی را به صورتهای مختلف طبقه‌بندی کرده‌اند. در اینجا به‌طور خلاصه به توصیف تقسیم‌بندی ژان‌پیاژه (1980) به‌عنوان‌ معتبرترین نظریه می‌پردازیم.

پیاژه بازی را در سه مرحله مطرح می‌کند:

1- مرحلهء تمرینی(حسی-حرکتی)کودک از بدو تولّد تا حدود 2 سالگی به این بازی می‌پردازد.

2- مرحلهء تخیلّی که از 2 سالگی تا 5 الی 6 سالگی انجام می‌شود و شامل بازیهای سمبلیک‌ یا نمادین است.

3- مرحلهء با قاعده که از 5 الی 6 سالگی به بعد است و در این مرحله بازی طبق قاعده و قانون صورت می‌گیرد.

1- مرحلهء تمرینی

……………..

– ارزش و اهمیت بازی

………………..

– بازی و ارزش تربیتی آن

………………….

– بازی و نقش آن در رشد اخلاقی کودک

……………………….

– نقش بازی در تغییر رفتار سازش نیافته کودکان

……………………….

– تئوری های مربوط به بازی

………………..

سیر تحولی بازی در کودکان

……………..

– اسباب‌بازی و اهمیت آن برای کودکان

لغت اسباب‌بازی (Doll) در انگلیسی از لغت Tool (ابزار) اقتباس شده است (شهیم، 1385) و به این مفهوم است که همانطور که بزرگسالان به ابزار و وسایل کار برای انجام کارهای روزمره نیاز دارند، کودکان هم به وسایلی نیاز دارند که همان اسباب‌بازی است. اسباب و به وسیله اسباب‌بازی، کودک می‌تواند دنیای اطراف‌ را بشناسد و به او کمک می‌شود تا مهارت‌هایی که‌ در بزرگسالی می‌تواند برای او سودمند باشند، بیاموزد. اسباب‌بازی، عالم خاصی فراهم می‌کند که در آن، به دور از گرفتاری‌های زندگی،کودک وجود خود را می‌سازد و درواقع به کمک اسباب‌بازی‌ها، کودک‌ می‌تواند خود را در موقعیت‌های تخیلی و واقعی‌ زندگی قرار دهد، نقش و روابط بزرگسالان را بفهمد و با کارها و حرفه‌های جامعه بزرگسالان آشنا شود (شهیم، 1385).

……………….

– انواع اسباب‌بازی

اسباب و وسایل بازی، برحسب دامنه کار و موقعیت یادگیری، به دو دسته عمده تقسیم‌ می‌شوند:

الف: سازمان یافته(محدود): اسباب‌بازی و اشیای بازی این گروه شکل مشخص و از پیش‌ تعیین شده‌ای دارند و دامنه کار آن‌ها محدود است و راه را برای ابتکار و خلاقیت کودک باز نمی‌گذارند. کودک مجبور به فراگرفتن موقیعت‌ یادگیری خاصی است که در هر وسیله وجود دارد.

……………..

ضرورت طبقه‌بندی اسباب‌بازی‌ها براساس گروه سنی

……………….

– اسباب بازی و هیجانات منفی کودک

………………

– کاربرد اسباب بازیها در مهد های کودک

…………………

– تولید اسباب بازی ها در دنیا و در ایران

………………..

منابع

– ابوالقاسمی، ع و نریمانی، م. 1384. آزمون های روانشناختی، اردبیل: انتشارات باغ رضوان: 150-158.

……………….

………………….

………………….

– Anderson, A and Dill, Caren( 2000.April).Toy importance for child. Jurnal of Personality and Sociaty Psychology. Vol 78 . No. 4.

– Bouhaimed M, Alwohaib M, Alabdulrazzaq SH, Jasem M. Toy gun ocular injuries associated with festive holidays in Kuwait. Graefe’s Archive for Clinical and Experimental Ophthalmology. 2009; 247: 463-67.

[PDF]ﻧﻘﺶ ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ ﺑﺮ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ – مطالعات رسانه ای

توسط ملکیان – ‏2012
ﺷﻮد ﺗﺎ ارﺗﺒﺎط. ﺑﯿﻦ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ را ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ. ﺗﺮي ﻓﺮاﻫﻢ ﻧﻤﺎﯾﺪ . ارزش ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺳﺮﯾﻊ …. ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي. اﻟﻒ. -. ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ. 1. -. ﺟﺎﻣﻌﻪ. ي ﺷﺒﮑﻪ. اي. ﺷﺒﮑﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ.

[PPT]ارتباطات سازماني

بسیاری از نظریه پردازان علم ارتباطات انسانی وسازمانی بر این واقعیت تاکید دارند که اختلال در ارتباط یک سازمان نه تنها سازمان را پیش نمی برد بلکه زمینه ساز …

بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی – …

تعریف نظری متغیرهای تحقیق 10 … بخش اول: ارتباطات سازمانی 16 2-2-1. مقدمه 16 2-2-2. سازمان 17 2-2-3. ارتباط 17 … 2-2-9-2 نظریه نئوکلاسیک‌ها و ارتباطات 36

[PDF]تأثير مهارتهاي ارتباطي مديران با رضايت شغلي كاركنان …

ارتباط تار و پود سازمان را به هم پيوند مي دهد و موجب يکپارچگي و وحدت سازماني … 5. مبانی نظری. 5-1. ارتباط. ارتباط انگاره ای است که با آن دو نفر، سطح يکديگر را می …

تحقیق ارتباط و نظریه های ارتباط و تاریخچه ارتباطات …

پیشینه تحقیق ارتباط و نظریه های ارتباط و تاریخچه ارتباطات سازمانی و انواع آن و رضایت شغلی و نظریه های آن دارای ۶۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت …

[PDF]ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺍﺛﺮﺑﺨﺶ ﻭ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺩﺭ

۲۸ فروردین ۱۳۸۹ – ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﻧﻴﺰ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺍﻧﺴﺠﺎﻡ ﻭ ﭘﻴﻮﻧﺪ ﺑﻴﻦ ﺍﺟﺰﺍﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺷﺪﻩ … ﺍﺛﺮﺑﺨﺶ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺍﻳـﻦ ﻭﺍﺣـﺪﻫﺎ، ﺑـﻪ ﺗﻌﻴـﻴﻦ ﺭﺍﺑﻄـﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃـﺎﺕ ﺍﺛـﺮﺑﺨﺶ ﻭ. ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ … ﮔﻴﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﻱ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﮐﺎﺭ ﺷﺨﺺ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭ ﮐﺎﺭ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﻣﺪﻳﺮ.

تدوین فصل دوم پایان نامه مدیریت | mahshid firouzabadi | …

۱۰ شهریور ۱۳۹۶ – مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتری. مبانی نظری و پیشینه … مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارتباطات سازمانی. مبانی نظری و …

[PDF]ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻧﻈﺎم ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮان –

اﻣﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻬﻢ ﮐﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮان ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ را. ﺷﺎﻣﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد، در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻧﻈﺎم ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮان در ﮐﺎرﺧﺎﻧﺠﺎت. ﺗﻮﻟﯿﺪي ….. ﺗﺎرﯾﺨﭽﻪ و دﯾﺪﮔﺎﻫﻬﺎي ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ.

[PDF]ارﺗﺒﺎط ﺑﯿﻦ اﻋﺘﻤﺎد ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ، ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ادراك ﺷﺪه و – مطالعات مدیریت …

توسط بهرامی – ‏2015
۲۴ دی ۱۳۹۲ – ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ اﻋﺘﻤﺎد ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ، ﺗﻌﻬﺪ ﭼﻨﺪ ﺑﻌﺪي ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ادراك ﺷﺪه. ﻣﯽ. ﭘﺮدازد … ﻓﺮدي و ﭼﻪ در ﺣﻮزه ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﯿﻦ ﮔﺮوه. ﻫﺎﺳﺖ … ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي ﺗﺤﻘﯿﻖ. : اﻟﻒ.

بررسی عوامل موثر بر اثربخشی ارتباطات سازمانی در یک …

توسط غضنفری – ‏2015
این مهم از طریق ایجاد ارتباط معنادار و هدفمند واحدها و افراد میسر است. … در این مقاله به منظور اثربخش کردن ارتباطات سازمانی یک سازمان دولتی، عوامل و متغیرهای مؤثر بر آن مورد مطالعه قرار … نظریه های ارتباطات سازمانی، تهران: مؤسسه خدمات فرهنگی رسا. 13.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *