گزارش کارآموزی مکانیک خودرو

گزارش کارآموزی مکانیک خودرو

گزارش کارآموزی مکانیک خودرو در 78 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 1944 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 78

گزارش کارآموزی مکانیک خودرو

فروشنده فایل

کد کاربری 3366

کاربر

گزارش کارآموزی مکانیک خودرو

مقدمه

نظر به این که علم مکانیک رونق خوبی در کشور داشته است اینجانب سعی کرده ام که مطالبی را که در مورد سیستمهای کلی مکانیک مثل مولد وانتقال قدرت است خلاصه نویسی کرده ودر عوض مطالبی خاص ومفید را تهیه بکنم؛ مطالبی که مطمئناً در پیشرفت وبه روزشدن مکانیک تأثیر گذار می باشد.

دراین پروژه مطالبی که ارائه شده بر مبنای کارهایی است که من درمدت دوره کارورزی خود گذرانده ام از این رو مطالب این پروژه در مورد سیستمهای خاصی از خودرو تنظیم شده است.

پروژه اینجانب از2بخش اصلی یعنی:

  1. بخش گزارش کارهای انجام شده در دوره کارورزی
  2. بخش تئوری کار

تشکیل شده است.

امیدوارم که موردقبول شما استاد محترم جناب آقای عبادی قرار بگیرد.

موتور

ساختمان موتور

ساختمان موتورها بسیار گوناگون ولی در عین حال از لحاظ اصول کلی بسیار مشابه است. مثلا همه موتورهای احتراقی دارای یک محفظه برای فشرده کردن سیال می‌باشند که سیلندر نام دارد. یا اینکه همگی دارای یک قطعه متحرک رفت و برگشتی می‌باشند که پیستون نام دارد و … لیکن ساختار موتورهای برقی متفاوت است. همگی آنها دارای یک سیم پیچ ثابت می‌باشد که میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. در میان این سیم پیچ میدان ، یک آرمیچر (روتور) وجود دارد که با تغییرات میدان مغناطیسی انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی تبدیل می‌کند (به شکل چرخش) و … .

طرز کار موتور

موتورهای الکتریکی از لحاظ تجهیزات و ساختار نسبتا ساده تر از موتورهای احتراقی هستند. البته طرز کار آنها نیز نسبتا ساده تر است. این موتورها با ایجاد یک میدان مغناطیسی و تغییرات مکرر این میدان مغناطیسی باعث به چرخش درآمدن روتور می‌شوند. و این چرخش توسط میله ای از محفظه موتور خارج و مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتورهای احتراقی بصورت نوسانی کار می‌کنند یعنی اینکه قطعات متحرک آنها (پیستونها) که قابل انتقال انرژی هستند، حرکت رفت و برگشتی دارند. برای تبدیل این حرکات رفت و برگشتی به حرکت چرخشی وسیله‌ای به‌ نام میل لنگ استفاده می‌شود. لیکن در نهایت انرژی جنبشی این موتورها هم بصورت چرخش یک میله از محفظه موتور به خارج فرستاده می‌شود.

قدم مهم در توسعه موتورهای امروزی (که اغلب موتورهای احتراق داخلی هستند) زمانی برداشته شد که بودورثا مهندس فرانسوی چهار اصل عمده را که برای کار موثر این موتورها الزامی بودند، ارائه کرد. این اصول چهارگانه به قرارزیرند:

اتاقک احتراق باید کوچکترین نسبت سطح به حجم ممکن را داشته باشد.

فرآیند انبساط مخلوط گاز هوا و سوخت باید تا حد امکان سریع انجام شود.

تراکم مخلوط در ابتدای مرحله انبساط باید تا حد امکان زیاد باشد.

کورس پیستون می بایست تا حد امکان زیاد باشد.

انواع موتور

موتورها را بر اساس منبع تامین کننده انرژی به دو دسته موتورهای برقی و موتورهای احتراقی تقسیم می کنند.

موتورهای احتراقی: با سوزاندن مواد سوختی (اغلب سوخت های فسیلی) تولید انرژی می کنند.

موتورهای برون سوز: در این موتورها احتراق در بیرون از موتور صورت می گیرد (مانند موتور بخار)

موتورهای درون سوز: در اینگونه موتورها ماده سوختنی مستقیما در داخل موتور سوزانده می شود.

موتورهای درون سوز خود به دو گروه تقسیم می شوند:

موتورهای اشتعال جرقه ای: سوخت به کمک یک جرقه الکتریکی در این موتورها مشتعل می شود.

موتورهای دیزل: در این موتورها سوخت بواسطه حرارت بالای ایجاد شده بوسیله فشار مشتعل می گردد

موتورهای دیزل

موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند. مثلا می‌توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم‌بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می‌گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی می‌کردند و …

ساختمان

ساختار موتورهای دیزل نه تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه‌ای تفاوت می‌کند. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد.

  • _پمپ انژکتور :__ وظیفه تنظیم میزان سوخت و تامین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد.
  • انژکتورها : باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق می‌شوند.
  • فیلترهای سوخت : باعث جداسازی مواد اضافی و خارجی از سوخت می‌شوند.
  • لوله‌های انتقال سوخت : می‌بایست غیرقابل اشباع بوده و در برابر فشار پایداری نمایند.
  • توربوشارژر : باعث افزایش هوای ورودی به سیلندر می‌شوند.

طرزکار

همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم – انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند.

سیکل موتورهای دیزل چهارزمانه

  • زمان تنفس :
    پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.
  • زمان تراکم :
    پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به 15 تا 20 برابر می‌رسد. فشار داخل سیلندر تا حدود 40 اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود 600 درجه سانتیگراد می‌رسد.
  • زمان قدرت :
    در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود 3/2 از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند.

    فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به 2000 درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود 80 اتمسفر افزایش می‌یابد.

  • زمان تخلیه :
    با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت ، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند. پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت می‌کند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر می‌راند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس سیکل جدیدی آغاز می‌گردد.

دانلود گزارش و پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

کارآموزی رشته مهندسی مکانیک | دانلود نمونه گزارش کارآموزی مهندسی مکانیک و پروژه کارورزی مهندسی مکانیک و دانلود گزارش کارآموزی مهندسی مکانیک در کلیه مقاطع دانش آموزی و دانشجویی رشته مهندسی مکانیک.

گزارش کارآموزی مکانیک خودرو – دانلود پروژه گزارش کارآموزی …

۲۱ مرداد ۱۳۹۵ – این گزارش کارآموزی بصورت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد پروژه کار آموزی مکانیکی اتومبیل دوره ی کارآموزی یک دوره ی ۲۴۰ساعته کار عملی بوده که هر د…

گزارش کارآموزی مکانیک خودرو در تعمیرگاه + نسخه word

۱۳ مهر ۱۳۹۵ – گزارش کارآموزی مکانیک خودرو در تعمیرگاه + نسخه word.

دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو – مکانیک – …

دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو – مکانیک. کارآموزی. بخشی از فهرست : مقدمه آ بخش اول : پیاده و سوار کردن قطعات موتور کلیات مربوط به بازدید قسمتهای موتور آزمایش رینگ های پیستون کلیات مربوط به بستن موتور بستن میل لنگ و کپه های ثابت روی بلوک موتور بستن پیستون ، گچن پین و شاتون جا انداختن رینگها روی …

دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو – پروژه دات کام

۵ مرداد ۱۳۹۳ – دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو. مرداد ۵, ۱۳۹۳ رشته مهندسی مکانیک, گزارش کارآموزی ۶ دیدگاه 4,264 بازدید. عنوان مقاله : گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو . قالب بندی : Word. قیمت : رایگان. شرح مختصر : به منظور ساماندهي امور و خدمات دهي مطلوب معمولاً در هرنمايندگي ، قسمتهاي مختلف به فراخور نوع …

سایت تخصصی دانشجویی مکانیک خودرو – دانلود گزارش …

سایت تخصصی دانشجویی مکانیک خودرو – دانلود گزارش کارآموزی مکانیک خودرو – مجموعه کاملی از کتاب و جزوات و تحقیق آماده رشته مکانیک خودرو ویژه دانشجویان.

لیست گزارش کاراموزی مکانیک و صنایع – پارس پروژه

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی رشته مهندسی مکانیک به صورت فایل WORD قابل دانلود گزارش کاراموزی مکانیک خودرو سیالات جامدات.

گزارش کار کارگاه مکانیک خودرو، کارآموزی و کارورزی ایران …

۲۹ بهمن ۱۳۹۲ – دانلود رایگان مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی و پروژه دانشجویی – مرجع دانلود مقاله تخصصی ترجمه شده و پروژه های رشته های مختلف دانشگاهی.

[PDF]ﮔﺰارش ﮐﺎرآﻣﻮزي

ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺻﻨﻌﺘ. ﻲ. ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ. ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ. ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ. ﮔﺰارش ﮐﺎرآﻣﻮزي. ﻧﺎﻡ ﻭ ﻧﺎﻡ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔ. ﻲ. ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. : ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ. ﻳﻲ. : ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. :ﻱ. ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. :ﻱ. ﻣﺤﻞ ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. :ﻱ. ﺁﺩﺭﺱ. : ﺗﻠﻔﻦ. : ﻳﺗﺎﺭ. ﺦ ﺷﺮﻭﻉ. : ﭘﺎﻳﺗﺎﺭ. ﺎﻥﻳﺦ.

گزارش كارآموزي مکانیک، تعميرگاه مکانیک خودرو – فایلوکس

گزارش كارآموزي مکانیک، تعميرگاه مکانیک خودرو. دانلود گزارش كارآموزي رشته مکانیک در تعميرگاه مكانيكي،يك سيستم جرقه زني پلاتين دار شامل يك منبع ولتاژ (باتري) يك كويل براي افزايش ولتاژ ، يك دلكو براي توزيع جريان ولتاژ بالا، پلاتين براي قطع وصل ميدان مغناطيسي كويل، يك خازن براي جلوگيري از ايجاد جرقه در دهانه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *